فایل تحقیق : پایان نامه ريسك اداراك شده و رابطه آن با اطمینان مشتريان به فروشگاه­های اینترنتی

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود می باشد***

1.1 اظهار مسئله

توسعه و كاربري فناوري اطلاعات در حوزه هاي مختلف به ويژه در حوزه بانكداري، حاصل قابليت هاي فناوري اطلاعات می باشد كه امروزه در دنياي كسب و كار با اقبال فراوان رو به رو شده می باشد. بشر هزاره سوم در کوشش می باشد با شتاب دادن به طریقه توسعه و كاربري فناوري اطلاعات در بخشهاي مختلف نظام اجتماعي از الگوي سنتي فاصله بگيرد و الگويي جديد، متناسب با الزامات عصر اطلاعات ايجاد كند.

در اين زمينه بسیاری از تامين كنندگان کالا وخدمات، طي دهه­هاي اخير به سرعت به سرمايه گذاري روي فناوري­هاي نوين ارائه خدمات به مشتريان، به عنوان راهي براي كنترل هزينه­ها، جذب مشتريان جديد و تحقق انتظارات مشتريان روي آورده­اند و بهره گیری از اين فناوري­هاي جديد همانند فروش اينترنتي را به عنوان يك ضرورت راهبردي در دستور كار خود قرار داده می باشد.

فروش اينترنتي يكي از شاخه هاي بازاریابی الکترونیک می باشد كه در آن به مشتريان اين امكان داده ميشود تا از طريق اينترنت و با بهره گیری از وب سايت طراحي شده توسط شرکتها، از دامنه وسيعي از خدمات بهره گیری نمايند.

اگرچه اینترنت روش ارایه محصول شرکت ها را متحول کرده می باشد اما مطالعات کمی در مورد پذیرش این خدمات از سوی مشتری صورت گرفته می باشد. در واقع، مشتریان به سادگی به تجارت های تحت وب اطمینان نمی کنند و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار نمی­دهند. از طرفی    می­توان گفت اطمینان مجموعه ای از تمایلات مشتریان برای شرکت در معاملات تحت وب را در برمی­گیرد. اطمینان مصرف کنندگان به تجارت الکترونیک در مقایسه با معاملات رو در رو دارای ابعاد منحصر به فردی مانند بهره گیری گسترده از تکنولوژی در معاملات، طی مسافت، ماهیت غیر شخصی محیط اینترنت می باشد.

اينترنت مزاياي زيادي هم براي فروشندگان و هم براي مشتريان خود داشته می باشد، با بهره گیری از اين فناوري نه تنها مشتريان مي­توانند در هر زمان و مكان خرید خود را انجام دهند، بلكه كاهش هزينه ها و افزايش بهره وري را براي فروشگاه­ها نيز به ارمغان آورده می باشد.

بر اساس آمار چاپ گردیده بر روي وب سايت اينترنت ورد استتس تعداد كاربران اينترنت ايران در سال 2011 نسبت به سال گذشته 3 ميليون و 300 هزار و نسبت به سال 2009 در حدود 4 ميليون و 300 هزار نفر افزايش داشته می باشد. آمار اين وب سايت در سال 2010 تعداد كاربران ايراني را 33 ميليون و 200 هزار نفر اعلام كرده بود در حالي كه آمار جديد اين وب سايت تعداد كاربران ايراني را 36 ميليون و 500 هزار نفر اعلام كرده می باشد، تعدادي كه بيش از نيمي از كاربران اينترنت در كل خاور ميانه را تشكيل داده می باشد در حالي كه بهبود چنداني در سرعت و كيفيت ارائه خدمات آن نظاره نميشود. با در نظر داشتن مزاياي خرید اینترنتی و آمار بالاي كاربران اينترنت در ايران آمارها نشان دهنده ي عدم بهره گیری از ظرفيت كامل فضاي مجازي براي ارائه ي اين خدمات می باشد و حاكي از آن می باشد كه كمتر از 40%دارندگان كارتهاي بانكي خريد اينترنتي انجام ميدهند. (مرادي و ديگران، 1389 ).

پذيرش خدمات الكترونيكي توسط مصرف كنندگان و تمايل به بهره گیری از هر يك از خدمات مانند خرید اينترنتي ارتباط مستقيم با ادراك آنها از ويژگي خدمت مورد نظردارد (مرادي و ديگران1389).

پس با در نظر داشتن مطالب فوق مطالعه این مطلب که  اطمینان مصرف کننده در خریدهای الکترونیکی چه تأثیر و تأثیری دارد می تواند مانند سؤالات اساسی این پژوهش باشد.

2.1 ضرورت و اولویت پژوهش

مطالعات متعددي نشانگر اين می باشد كه ريسك ادراك شده و اعتماد به عنوان دو عامل تاثيرگذار در رفتار افراد پیش روی بهره گیری از خدمات اينترنتي مطرح مي­باشد. ريسك ادراكي را ميتوان به عنوان ادراك از امكان رخداد پيامدهايي مغاير با پيامدهاي مطلوب به دليل بهره گیری از خرید اينترنتي در زمينه هاي رواني، اجتماعي، زمان، حريم شخصي، مالي و عملكردي تعريف نمود، در واقع ريسك ادراكي در بافت خرید اينترنتي به امنيت و قابليت اعتماد معاملات و تبادلات از طريق اينترنت تصریح دارد.

در حوزه خدمات، خدمات مالي در مقايسه با انواع ديگر خدمات اکثرا به خاطر پيچيدگي و غير قابل مقايسه بودن با محصولات خدماتي و درجه بالايي از ريسك مربوط به تصميم گيري براي خريد، خدمت منحصر به فردي در نظر گرفته مي­گردد (كاظمي و مهرورزي، 1389). ريسك ادراك شده به عنوان يك مفهوم روانشناسي يكي از عوامل اصلي در عدم بهره گیری مشتريان از خدمات خرید از طريق اينترنت مطرح مي­گردد، در حالي كه روانشناسان اجتماعي اعتماد را به عنوان عامل اصلي كاهش دهنده ريسك كه بر اين مشكل غلبه مي­كند، ارائه مي­كنند.

اعتماد عبارت می باشد از انتظاري كه گفته، قول يا حرف ديگري قابل اطمينان می باشد (غفاري آشتياني و ديگران، 1390). اعتماد به عنوان يك فاكتور ضروري در معرفي يك محصول يا سرويس جديد در حيطه تكنولوژي اطلاعات (مثل بانكداري اينترنتي) مطرح مي­باشد، اعتماد در خرید اينترنتي انتظاراتي می باشد كه يك سرويس يا محصول خرید اينترنتي بايد برآورده كند يا تعهداتي می باشد كه بايد انجام دهد.

اعتماد به عنوان قلب سيستم خرید اينترنتي مطرح شده می باشد، در واقع اعتماد به عنوان عنصري مهم بر رفتار مصرف كننده تاثير ميگذارد و موفقيت پذيرش تكنولوژيهاي جديد را تعيين مي­كند.

با در نظر داشتن طریقه رو به گسترش و توسعه فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيكي و تأثیر اينترنت در سراسر جهان و مانند ايران ميتوان نتيجه گرفت كه در نظر داشتن اين موضوعات و برنامه ريزي در جهت آنها يك ضرورت اجتناب ناپذير می باشد.

يك برنامه ريزي خوب و مناسب آن می باشد كه با شناخت دقيق مشكلات و موانع از يك طرف و شناخت منابع و پتانسيلها از طرف ديگر همراه باشد. در اين راستا مبحث شناسايي ريسك ادراك شده در بهره گیری از فروشگاههای اينترنتي شايان توجه و بررسي ميباشد.

همچنين با در نظر داشتن وجود ارتباط مثبت بين طول ارتباط مشتري با ادراك و پنداشتي كه مشتري از ميزان قابل اعتماد بودن دارد، لزوم شناخت ريسك ادراك شده توسط مشتريان و مديريت بر آنها در جهت كاهش ريسك و جلب اطمينان هر چه بيشتر مشتريان، بيشتر احساس مي­گردد (مرادي و ديگران، 1389).

با در نظر داشتن مطالب فوق و محرز شدن تأثیر و اهمیت متغیرهای اعتماد و ریسک ادراک شده در بهره گیری از خدمات اینترنتی پژوهش حاضر به دنبال مطالعه تأثیر همزمان این دو متغیر بر پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی می باشد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

 

 

3.1 سوالات پژوهش

سوالاتی که ما در این پایان نامه به دنبال پاسخ به آنها هستیم عبارتند از:

  1. ريسك ادراك شده از خدمات خرید اينترنتي با بهره گیری از اين خدمات چه ارتباط ای دارند؟
  2. اطمینان مشتريان به فروشگاه­های اینترنتی با ريسك اداراك شده بهره گیری از خدمات آنها چه ارتباط ای دارند؟
  3. اطمینان مشتريان به فروشگاه­های اینترنتی با ادراك مشتريان از توانايي آنها براي ارائه خدمات اينترنتي چه ارتباط ای دارند؟
  4. اعتماد مشتريان به توانايي فروشگاه­های اینترنتی براي ارائه خدمات با قصد بهره گیری از اين خدمات چه ارتباط ای دارند؟

 

4.1 اهداف پژوهش

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

با در نظر داشتن رقابتی شدن فضای اقتصادی، در نظر داشتن نیازهای مشتریان و رفع آنها به عنوان یک هدف کاربردی، این پژوهش می تواند تا حد زیادی بنگاههای مورد مطالعه را در رسیدن به جایگاهی بالاتر از سایر رقبای خود موفق کند.

با اینکه گسترش فناوری­های رایانه­ای راهی نو به سوی بازارهای جدید در سراسر دنیا گشوده می باشد و اکثر شرکت ها در کشورهای مختلف وارد این عرصه از تجارت شده اند، در کشور ما در نظر داشتن این امر مغفول مانده می باشد در حالی که با در نظر داشتن شرایط اقتصادی کشور می تواند سودآوری زیادی را برای شرکت های داخلی داشته باشد البته اگر با نیازهای مشتریان و جامعه مطابقت داشته باشد.

اهداف کاربرداری: با در نظر داشتن ماهیت موضوع تمامی شرکت های فروش اینترنتی و شرکت هایی دیگر که در راستای گسترش خدمات و فروش الکترونیکی گام بر می دارند می توانند جرء بهره برداران این پژوهش باشند.

 

5.1 توضیح اجمالی روش پژوهش

1.5.1 توضیح كامل روش پژوهش بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء

از آنجا که در این پژوهش محقق به دنبال چگونه بودن موضوع می باشد به طوریکه شامل جمع‌آوری اطلاعات برای پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه می گردد و هم جنبه کاربردی دارد و هم جنبه مبنایی، که در بعد کاربردی از نتایج این تحقیقات در تصمیم‌گیری­ها و سیاست‌گذاری­ها و همچنین برنامه‌ریزی­ها می­توان بهره گیری نمود، از روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و علی برای مطالعه این موضوع بهره گیری خواهد گردید.

 

2.5.1 مدل مفهومی به کار برده شده

براي انجام تحقيقات علمي و نظام مند، چا رچوبي علمي و نظري مورد نياز می باشد كه اصطلاحاً مدل مفهومي ناميده مي گردد. با در نظر داشتن اينكه مدل ارايه شده توسط ژایو و همکاران (2010) در برگيرنده تمامي متغيرهاي مورد بررسي اين پژوهش می باشد، لذا مدل مذكور در انجام اين پژوهش بهره گیری شده كه در نمودار زیر آمده می باشد.

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

زیرا فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به گونه نمونه)

اما در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود می باشد

 

تعداد صفحه :113 صفحه به همراه پرسشنامه

قیمت : چهارده هزار و هفتصد تومان

 

 

***

—-

پشتیبانی سایت :        ———-        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  ***